U Centru za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar tijekom školske godine 2024./ 2025. se provodio projekt poticanja socio-emocionalnih kompetencija učenika pod nazivom Kartice pomagalice. Autorice projekta su razrednice Emina Ahmetović, Janja Mitrović, Darija Klasić i Ivana Sopek.
Socio-emocionalna kompetencija ključan je čimbenik predviđanja uspjeha u školi jer je povezana sa socijalnim, bihevioralnim i akademskim ishodima važnim za uspješan razvoj. Tijekom odrastanja djeca provode važan dio vremena u školi, a različiti čimbenici povezani s njihovim školovanjem imaju bitan utjecaj na razvoj njihovih socio-emocionalnih kompetencija. Stoga je cilj ovog projekta bio da učenici odgojno obrazovnih skupina i razreda izrade vlastite kartice koje će im pomoći u ostvarivanju socio-emocionalnih potreba tijekom nastave. U nekim situacijama učenici ne znaju izraziti vlastite potrebe i vizualna podrška (kartice) pokazale su se kao vrlo dobar alata za ostvarivanje tih potreba.
Razrednice Janja Mitrović, Emina Ahmetović i Ivana Sopek i njihovi učenici odgojno-obrazovnih skupina A-7, B2-8 i A2-6 posebnu pažnju su posvetili istraživanju emocionalnih i socijalnih potreba učenika u školi. Igrom uloga, kreativnim radionicama, razgovorom i gledanjem animiranih filmova razrednice su poticale osvještavanje vlastitih emocionalnih i socijalnih potreba u školskom okruženju.
Učenici drugog razreda i njihova razrednica Darija Klasić izradili su tekstile vrećice za čuvanje kartica.
Projekt pokazuje kako učenici uz odgovarajuću podršku mogu uvelike doprinijeti izraditi konkretnog materijala koji će im omogućiti aktivno sudjelovanje, ali i razvoj socijalnih i emocionalnih vještina te veću uključenost u obrazovni proces.
Kartice za poticanje socio-emocionalnog razvoja možete preuzeti
ovdje.
Ivana Sopek