Projektu “Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju” – ATTEND (eng. kratica za Assistive Technology In Education) prioritetni je zadatak opremanje ustanova sudionika projekta, centara za odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju Republike Hrvatske, asistivnim tehnologijama u svrhu pružanja visokokvalitetnog obrazovanja učenicima, kao i obrazovanje djelatnika ustanova sudionika projekta za korištenje asistivne tehnologije.

Više o projektu možete pročitati na stranicama Carneta.

STUDIJSKI POSJET U GRAD REYKJAVIK 

U vremenu od 26. do 30. listopada u sklopu projekta ATTEND ravnatelj Centra Tomislav Špoljar te devetnaest ravnateljica i ravnatelja Centara za odgoj i obrazovanje iz cijele Hrvatske posjetili su Grad Reykjavik u sklopu projekta “Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju – ATTEND“. Cilj studijskog posjeta bio je dobiti uvid u prakse i iskustva islandskih partnera, posebice po pitanju adekvatne i učinkovite primjene pomoćnih tehnologija u obrazovnim aktivnostima djece s teškoćama u razvoju. Tijekom studijskog posjetili su Klettaskoli – školu s posebnim programima za djecu s teškoćama, gdje su imali priliku upoznati se s načinom rada s djecom s teškoćama u razvoju te saznati više o pomoćnim tehnologijama koje im pomažu u učenju, omogućavaju lakšu komunikaciju i ostvarivanje boljih odgojno-obrazovnih rezultata. Organiziran je i posjet Hvassaleitisskóli – redovnoj školi koju pohađaju i djeca s poremećajem iz spektra autizma u kojoj je predstavljen model vizualne podrške te rad u malim skupinama i individualni oblik nastavnog rada za ovu skupinu učeniku.

Osim toga, ravnatelji su posjetili Učiteljski fakultet islandskog sveučilišta i Centar za kreativne i obrazovne tehnologije – Mixtura u kojem su se upoznali s modernim tehnologijama i brojnim inovativnim aplikacijama koje unaprjeđuju proces učenja i poučavanja. Dio programa održan je kod islandskog partnera – Grada Reykjavika, gdje su se pobliže upoznali s islandskim obrazovnim sustavom, ali i korištenjem tehnologije u predškolskim ustanovama.

STRUČNO USAVRŠAVANJE DJELATNIKA U SKLOPU PROJEKTA ATTEND

U srijedu 7. rujna 2022. održana je radionica “Učinkovita komunikacija kao preduvjet uspostave učinkovitih odnosa”. Radionica se sastoji od tri cjeline: Univerzalni dizajn i pristupačnost, Univerzalni dizajn u poučavanju – preduvjet inkluzivnog društva te Potpomognuta komunikacija pa su se djelatnici upoznali s osnovnim konceptima univerzalnog dizajna i konceptima potpomognute komunikacije.

 

ASISTIVNA TEHNOLOGIJA – NEIZOSTAVNI POMOĆNIK U EDUKACIJI

U srijedu 18. listopada 2023. godine održana je 3. radionica u sklopu projekta ATTEND pod nazivom Asistivna tehnologija – neizostavni pomoćnik u edukaciji. Radionicu su vodili izv.prof.dr.sc. Jasmina Ivšac Pavliša i doc.dr.sc. Jurica Babić.

U prvom dijelu radionice polaznici su se upoznali s osnovnim konceptima asistivne tehnologije i načelima prilagodbe. U drugom dijelu radionice kroz temu Primjena asistivne tehnologije u podršci učenicima s teškoćama u razvoju polaznici su dobili uvid u mogućnosti primjene asistivne tehnologije u odgojno-obrazovnom radu. U završnom dijelu radionice doc.dr.sc. J. Babić demonstrirao je kalibracija uređaja koji je Centar naručio u sklopu projekta ATTEND i koje će učitelji svakodnevno koristiti u radu s učenicima.

REFLEKSIVNA RADIONICA

U petak 26. siječnja 2024. godine u sklopu projekta ATTEND održana je refleksivna radionica pod nazivom Primjena asistivne tehnologije i ozbiljne igre u svakodnevnom radu. Radionica je održana u prostoru Prve gimnazije Varaždin. Na radionici su sudjelovali Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec, Centar za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju Podravsko sunce, Centar za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju Križevci, Centar za odgoj, obrazovanje i razvojnu podršku Bjelovar, Centar za odgoj i obrazovanje Zajezda i Centar za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar. Kao predstavnice Centra sudjelovale su Ksenija Kezele, Ana Konjević, Renata Kos i Mia Marčec.

U prvom djelu radionice svaki centar je predstavio svoju školu te prikazao primjere dobre prakse korištenja nabavljene opreme. Ovo je bila dobra prilika za razmjenu iskustava i promišljanje o izazovima i preprekama te mogućim rješenjima. 

U drugom dijelu predstavljena je nova ozbiljna igra ukljUČILICA. Kroz igru se igrač susreće s osobama s različitim teškoćama, saznaje osnovne informacije o njihovoj teškoći i pomaže im u obavljanju nekih zadataka. Sudionici su raspravljali gdje i kako bi mogli koristiti ovu igru.

U završnom djelu radionice sudionici su evaluirali radionicu i projekt.

R. Kos

TRENING KORIŠTENJA ASISTIVNE TEHNOLOGIJE U SKLOPU PROJEKTA ATTEND

U vremenu od 12. do 16. veljače 2024. u gradu Reykjaviku na Islandu održan je trening korištenja asistivne tehnologije na kojem su sudjelovali odgojno-obrazovni djelatnici iz ustanova koje su uključene u projekt. Iz Centra Tomislav Špoljar na treningu je sudjelovala učiteljica edukacijski rehabilitator Renata Kos. 

Tijekom svog boravka u Reykjavíku sudionici projekta čuli su o odgojno-obrazovnom sustavu u Reykjaviku, obišli su dvije škole i Center for Creativity and Educational Technology Mixtura. U Centru Mixtura imali su prilike isprobavati raznu opremu.

Klettaskóli je škola za učenike s posebnim potrebama. Škola je vrlo opremljena, svi učenici odlaze 2-3 puta tjedno  na školski bazen, od petog razreda uče engleski jezik. Više o  Klettaskóli možete pročitati na njihovim mrežnim stranicama.

Renata Kos

Skip to content