1       Kratak opis zanimanja

Vrsta i tip programa: TES- posebni program za učenike s teškoćama, strukovni program trogodišnjeg trajanja obrazovanja

Obrazovni sektor: Poljoprivreda

Opis zanimanja: Pomoćni cvjećar radi jednostavnije radne operacije vezane uz razmnožavanje, uzgoj i njegu cvijeća u plasteniku, stakleniku, rasadniku, na otvorenom i u cvjećarnici. Pomaže pri sjetvi, sadnji, presađivanju, razmnožavanju, plijevljenju, zalijevanju, okopavanju, gnojidbi i prihranjivanju te zaštiti biljaka. U cvjećarnici pomaže u obavljanju jednostavnih poslova kao što su sortiranje cvijeća i biljnog materijala, zalijevanje, priprema materijala za aranžiranje buketa, vijenaca te svečanih i blagdanskih aranžmana.

2       Potrebno obrazovanje

Učenik se može upisati u program obrazovanja za pomoćnog cvjećara nakon završene osnovne škole, a program je namijenjen za učenike s teškoćama koji su završili osnovnu školu po posebnom ili prilagođenom programu.

 

3       Znanja, vještine i potrebne osobine

Za pomoćnog cvjećara nužna su osnovna znanja: čitanje i pisanje te osnovne računske operacije.

U ovom zanimanju važno je:

– poznavanje i pridržavanje pravila zaštite na radu

– poznavanje alata, materijala i pribora

– poznavanje i primjena uzgojnih mjera u cvjećarstvu ( zalijevanje, prihranjivanje, plijevljenje, zasjenjivanje i okopavanje)

– poznavanje i primjena uzgojnih zahvata ( pikiranje, pinciranje i dekapitacija)

– poznavanje i razlikovanje osnovnih vrsta jednogodišnjeg i dvogodišnjeg cvijeća, trajnica, lončanica, lukovica i sukulenata

– primjena tehnika u pripremi materijala za aranžiranje i podloga za vijence, užičavanje cvijeća i plodova, prešanje i sušenje biljnog materijala

– potrebna je razvijena gruba i fina motorika te dobra lokomotorna koordinacija

– važna je otpornost na nepovoljne uvjete rada na otvorenom i u zatvorenom prostoru ( hladnoća, vrućina, vlaga )

– razlikovanje boja i oblika

– strpljivost, smirenost i odgovornost

– koncentracija, preciznost, izdržljivost i urednost

– poštivanje pravila i autoriteta

– spremnost na suradnju i izvršavanje rada po uputama

 

4       Zdravstvene kontraindikacije

– alergije na sve vrste peludi i kemijske tvari koje se nalaze u sredstvima za prihranjivanje  i zaštitu biljaka

– oštećenja vida i daltonizam

– nedovoljno razvijena gruba i fina motorika

 

5       Mogućnost zapošljavanja

– u održavanju javnih nasada i parkova

– vrtlarijama

– cvjećarnicama

Teorijska nastava

Provođenje nastavnog plana organizirano je na način da su učenici 1. i 2. godine tri dana u školi na nastavi, a dva dana (14 sati) na stručnoj praksi. Dok su učenici 3. godine dva dana tjedno na nastavi, a tri dana (21 sat) na stručnoj praksi.

Skip to content