Cilj projekta je poboljšanje motoričkih i kognitivnih sposobnosti učenika kroz igre i aktivnosti za razvoj ravnoteže, vizualnog pamćenja i pažnje. Učenici će razvijati i socijalizacijske vještine te digitalne kompetencije. Projekt je počeo u listopadu 2021., a završit će u travnju 2022. Autori projekta su Emel Karafakıoğlu i İzzet Erhan, oboje iz Turske. U projekt je uključeno 13 učitelja iz Hrvatske, Rumunjske i Turske. Iz naše škole uključene su učiteljice Blaženka Maltar i Renata Kos te učenici 7.a i 8. razreda.

mrežna stranica projekta

blog projekta

Aktivnosti u studenom

 

U mjesecu studenom učiteljice su kreirale prijedlog logotipa projekta i plakata.

Za logo i plakat glasali su učenici sudionici u projektu, ali i njihovi prijatelji iz šestih razreda.

Održan je prvi sastanak partnera 11. studenog 2021.

Međunarodni dan tolerancije 16. 11. 

 

Učenici 7.a i 8. razreda obilježili su Međunarodni dan tolerancije. Međunarodni dan tolerancije se svake godine obilježava 16. studenoga od 1996. godine, kad je Opća skupština Ujedinjenih naroda pozvala sve svoje članice UN-a na obilježavanje dana poštovanja i uvažavanja drugačijih, u skladu s Deklaracijom o načelima tolerancije UNESCO-a iz 1995. godine koja definira toleranciju ne samo kao moralnu dužnost, već i pravnu i političku obvezu za pojedinca, društvene skupine i države. (preuzeto https://www.hzjz.hr/sluzba-javno-zdravstvo/svjetski-dan-tolerancije/)

Učenici 7.a razreda razgovarali su o toleranciji, različitosti i poštivanju drugih. Izradili su plakat na koji su pisali riječi povezane s tolerancijom i učili hrvatski znakovni jezik.

Učenici 8. razreda su imali zadatak nacrtati i obojati krug bojom po želji. Nakon toga uspoređivali smo nacrtane krugove s obzirom na boju, veličinu i položaj na papiru. Vidjeli smo da nema dva ista kruga, svaki je različit. Sljedeća aktivnost bila je čitanje indijanske predaje “Duga” (zapisala Ann Hope, 1978.). Pouka ove predaje je da trebamo cijeniti jedni druge. Razgovarali smo o tome cijenimo li se mi u razredu međusobno, uvažavamo li jedni druge, jesmo li često u sukobu.  Potom su učenici imali zadatak u paru nacrtati crtež prema predlošku, bez riječi i dogovaranja. Svatko je bio u paru sa svakim. Raspravljali smo s kim im je bilo najlakše raditi, zašto. Učenici su na internetu pretraživali što znači tolerancija. Na kraju su učenici pisali riječi povezane s tolerancijom na hrvatskom, turskom i rumunjskom jeziku.

3. prosinca, Međunarodni dan osoba s invaliditetom

Učenici 7.a razreda su u četvrtak 2. 12. i petak 3.12. obilježili međunarodni dan osoba s invaliditetom. Izradili su plakat o uključivanju osoba s posebnim potrebama u društvenu zajednicu, slagali puzzle.  Zatim smo već tradicionalno 3.12. obilježili Međunarodni dan osoba s invaliditetom odlaskom u kino Cinestar.

U kinu smo gledali animirani film Nesavršeni robot Ron.

Blaženka Maltar

Učenici 8. razreda pričali su tko su to osobe s invaliditetom. “Stavili su se u cipele” slijepe osobe pa su su se zavezanih očiju kretali učionicom i obavljali neke zadatke. Vozili su u invalidskim kolicima jedni druge i pokušali su se sami voziti. Igrali su igru pamćenja sa slikama na kjima su osobe s invaliditetom.

U kinu su gledali Krstarenje džunglom i uživali u pustolovinama neustrašive Lily i njezinog skipera Franka.

Aktivnosti u prosincu

 

Učenici 7.a razreda su tijekom mjeseca prosinca igrali digitalne i društvene igre u učionici, društvene igre na otvorenom, rješavali zadatke vidne percepcije i pažnje te izradili digitalne čestitke i čestitke iz papira.

Aktivnosti učenika 7.a razreda:

Aktivnosti učenika 8. razreda.

Aktivnosti u siječnju

Učenici 7. a razreda su i tijekom mjeseca siječnja nastavili rješavati zadatke vizualne percepcije i diskriminacije, uočavanja parova i prostorne orijentacije na papiru, te su izradili vjetrenjaču iz papira. Izradili su labirint i odigrali igru „Tko će prije“ – vođenje kuglice kroz labirint. Poredali su fotografije snjegovića koji se otapa prema pravilnom redoslijedu i odigrali igru memori. Digitalne igre su izrađene u alatu LearningApps. Za kraj su u dvorani odigrali igru „Glazbeni obruči“.

Zbog epidemije i bolesti 8. razred je većinu siječnja bio prepolovljen. Nakon povratka sa zimskih praznika, kad su svi učenici bili u školi, igrali su digitalnu igru “Pronađi razlike”. Krajem siječnja, učenici koji su bili u školi, igrali su igru “Lijevo-desno”.

Učenici su zajedno s učenicima 1. razreda igrali igru “Što je nestalo?” Igrao je ženski tim protiv muškog, no oba tima su bila jednako uspješna i uočila sve predmete koji su nestali sa stola.

Učenici su vježbali svoju pažnju bojanjem mreže.

Aktivnosti u veljači

 

Učenici 7.a razreda su u veljači igrali igru „Križić-kružić“, „Pogodi tko“ i složili leptira iz više dijelova, dopunjavali niz, uočili i nacrtali što nedostaje na crtežu i tražili razlike.

Na školskom dvorištu su prolazili poligon s prirodnim preprekama.

Odigrali su digitalne igre – pogađali su skriveni predmet i vježbali množenje na zabavan način.

Učenici 8. razreda tražili su razlike između dva snjegovića i povezivali snjegoviće i njihove sjene. Rješavali su digitalnu osmosmjerku tražeči nazive obuće. Vježbali su spretnost i koncentraciju kotrljajući kuglicu po obliku osmice. Na terasi su igrali igru lovača.

Učenici su igrom pamćenja obilježili Dan sigurnijeg interneta.

Aktivnosti u ožujku

Početkom ožujka učitelji, sudionici projekta kreirali su priču. Priču je započela autorica projekta Emel Karafakıoğlu, a nastavili su redom ostali sudionici. Priču je završio drugi autor projekta Izzet Erhan. Učitelji su trebali kreirati priču u skladu sa temom i zadacima cijelog projekta – logičko razmišljanje, razvoj pažnje i pamćenja te kodiranje, a svatko je u priču trebao utkati određenu temu. Učiteljica Renata imala je temu kodiranja, a učiteljica Blaženka traženje razlika između dviju slika.

Priča je pisana na engleskom jeziku u alatu StoryJumper.

Cijelu priču, na engleskom jeziku, možete pročitati ovdje.

U srijedu 23. ožujka 2022. godine učenici 7.a i 8. razreda zajedno su čitali priču koju su napisali učitelji. Tijekom čitanja priče rješavali su i zadatke iz priče. Nakon pročitane priče zabavili su se igrajući Kahoot kviz u kojem su pokazali što su zapamtili. Najbolja je bila Mihaela, druga je bila Marina, a treći je bio Mateo.

Priču prevedenu na hrvatski jezik možete pročitati ovdje

Susret učenika

 

Tijekom ožujka i travnja učenici skupine G4a Centra za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju Podravsko sunce i učenici 8. razreda Centra za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar susreli su se virtualno. Tijekom svog boravka u Koprivnici Varaždinci su navratili do učitelja Luke i njegovih učenika, a učitelj im je s ponosom pokazao vrt koji njegovi učenici vrijedno obrađuju.

Blaženka Maltar i Renata Kos

Skip to content