Cilj projekta je naučiti učenike kako učinkovito koristiti digitalnu tehnologiju u svrhu obrazovanja i razvoja društvenih vještina i digitalnih kompetencija. Kako bismo poboljšali cjelokupno zdravlje učenika, učitelji će osvijesti učenike i roditelje o važnosti tjelesne aktivnosti i provođenja slobodnog vremena bez tehnologije.

Učitelji će svakog mjeseca za učenike organizirati radionice i predavanja na teme internetske sigurnosti te digitalne i medijske pismenosti. Dan BezVeze će potaknuti učenike, roditelje i učitelje da provedu dan bez tehnologije.

Autori projekta su Dalia Kager i Mirena Maljković. U projekt su uključene škole iz Hrvatske, Italije, Republike Moldavije, Srbije i Turske. Projekt će trajati od studenog 2021. do lipnja 2022. Iz naše škole uključila  se učiteljica Renata Kos i učenici petog, šestih i osmog razreda.

Mi i virtualni svijet

Učenici petog, šestih i osog razreda predstavili su se avatarom i s nekoliko riječi o tome što vole gledati na TV i koje igre vole igrati na digitalnim uređajima.

Cyberbullying

Učenici 8. razreda učili su što je cyberbullying (korištenje digitalnih medija kako bi se drug aosoba uznemirila, rastužila ili uplašila), kako reagirati te su izradili plakate u alatu Canva.

Gledamo TV

 

Učenici 8. razreda su u alatu Canva izradili video pod nazivom “Gledamo TV”.

video

Kahoot kviz – Dan sigurnijeg interneta

Učenici su obilježili Dan sigurnijeg interneta igrajući Kahoot kviz. S obzirom da je službeni jezik projekta engleski, kviz je bio na engleskom jeziku pa je učiteljica prevodila pitanja i ponuđene odgovore.

Jutarnja tjelovježba

Učenici petog, šestog i osmog razreda uz pomoć stop animacije izradili su tutorijal za jutarnju tjelovježbu. Pogledajte i vježbajte s njima!

video 

Vježbati možete i uz video koji su snimili učenici šestih razreda.

Društvene igre

 

Učenici u školi vole igrati igru “Čovječe, ne ljuti se”.

 

Učenici su kreirali vlastitu igru. Igra se sastoji od 7 zelenih, 6 plavih i 3 crvena polja. Svaki igrač stavlja svoju figuricu na polje “start” i baca kockicu. Pomiče svoju figuricu za onoliko polja, koliko ima točkica na kockici. Ako dođe na plavo polje uzima karticu s pitanjem. U slučaju točnog odgovora ostaje na plavom polju, a u slučaju netočnog odgovora vraća se na prijašnje polje. Ako dođe na crveno polje, vraća se dva polja unatrag. Pitanja na kartici mogu biti vezana uz bilo koji predmet te igra može poslužiti za ponavljanje gradiva.

 

Edukativni video

 

Učenici 6.a razreda kreirali su edukativni video. Pogledajte čemu vas žele poučiti.

Učenici 6.b razreda služe se e-poštom. Je li sva pošta dobrodošla? Pogledajte u videozapisu.

Virtualni susret petih razreda

 

U utorak 12. travnja 2022. učenici 5. razreda COO Tomislav Špoljar sudjelovali su u virtualnom susretu s učenicima 5.a razreda OŠ Antuna Bauera Vukovar. Učenici su se predstavili, predstavili su svoju školu i grad iz kojeg dolaze. Prezentaciju o Centru i gradu Varaždinu izradili su učenici šestih razreda. Susret se održao putem Teamsa.

Ovo je učenicima petog razreda bio prvi virtualni susret, no vjerojatno ne i posljednji.

Kutija lijepih riječi

Učenici petog, šestih i osmog razreda birali su jedan papir u boji i na njega napisali jednu lijepu riječ. Papir su presavinuli i ubacili u “Kutiju lijepih riječi”. Na kraju školske godine svatko od njih uzet će jedan papirić iz kutije.

 

Učenici 6.a razreda kreirali su kutiju i lijepe riječi u PowerPointu te kreirali videozapis.

Međunarodni dan tjelesne aktivnosti – Dan kretanja za zdravlje

 

“Svjetska zdravstvena organizacija, kao koordinirajuće tijelo međunarodnog javnog zdravstva, promiče zdrave stilove života i navodi redovitu tjelesnu aktivnost kao jedan od najvažnijih preduvjeta dobrog zdravlja. U tu svrhu je 2003. godine i pokrenula inicijativu da se 10. svibnja, na nacionalnoj razini, provode aktivnosti kojima se promiče redovita tjelesna aktivnost. Taj dan je poznat kao Međunarodni dan tjelesne aktivnosti, odnosno Dan kretanja za zdravlje (Move for Health Day), a odnosi se na provođenje tjelesne aktivnosti umjerenog intenziteta bez obzira na sadržaj, mjesto i vrijeme izvođenja. Osnovni cilj je podizanje svijesti javnosti o važnosti i koristima redovite tjelesne aktivnosti pri očuvanju i unaprjeđenju zdravlja.” (preuzeto s mrežne stranice Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo).

Učenici 6.b su tog dana nastavu u informatičkoj učionici zamijenili šetnjom do obližnjeg dječjeg igrališta. Tamo su proveli vrijeme u njihanju, klackanju i penjanju po umjetnoj stijeni te igri lovača.

I učenici osmog razreda obilježili su Dan kretanja za zdravlje dan kasnije. Oni su prošetali Perivojem Zrinskih i centrom grada Čakovca.

Sreća

 

 Što nas to čini sretnima? Jesu li to male ili velike stvari? Što je sreća? Pitanja su o kojima su raspravljali učenici petog i osmog razreda. Što je za njih sreća pročitajte na njihovim plakatima.

Dan BezVeze

 

U četvrtak, 5. svibnja 2022. godine učenici od četvrtog do osmog razreda obilježili su Dan BezVeze.

Što je DanBezVeze? To je dan bez mobitela i drugih digitalnih uređaja te interneta. Projekt se provodi petu godinu zaredom, a idejni začetnik je Mirena Maljković, učiteljica informatike u OŠ Rapska. Cilj Dana BezVeze je osvijestiti preopterećenost tehnologijama.

Nakon prva dva sata nastave, bez upotrebe školskih tableta i pametnih ekrana, učenici su se nakon velikog odmora okupili na školskom dvorištu kako bi sljedeća dva školska sata proveli u igri. Igre i aktivnosti osmislila je i pripremila učiteljica Renata.

Prva igra bila je nošenje jaja u žlici. Većina učenika pokazala je veliku spretnost i jaja su cijelo vrijeme bila u žlici. Uz njih su hodale i bodrile ih njihove učiteljice.

 

Druga igra “Dan -BezVeze” je nalik igri “Dan-Noć”. Učenici su se slobodno kretali igralištem. Na voditeljev uzvik “dan” trebali su ostati  u stojećem položju. Na uzvik “bez veze” trebali su čučnuti. Najpažljivijima su se pokazali učenici petog razreda.

Uslijedila je igra “Skok s loptom”. Zadatak je bio pridržavati loptu koljenima ili bedrima i skačući prijeći određenu udaljenost. Većina učenika bila je spretna, no bilo je i onih kojima je lopta ispala nekoliko puta.

 

U igri “Lov na blago” učenici su na školskom dvorištu tražili sakrivene ping-pong loptice i kinder jaja. Pojedini učenici pronašli su pravo bogatstvo.

Nastavak aktivnosti odvijao se u hladovini školske terase. Svaki razred dobio je u omotnicama dijelove slika koje je trebalo sastaviti u cjelinu. Ovisno o dobi učenika, slike su imale različit broj dijelova.

Na kraju su se svi učenici “povezali”. Učenici su stajali u krugu i jedan drugom dodavali klupko vune zadržavajući komad vune kod sebe. Kad su svi bili povezani, spustili su vunu na tlo.

Svi sudionici dobili su priznanja i domaću zadaću: pokušajte cijelo popodne biti bez mobitela, tableta i računala. a istu zadaću dobile su i učiteljice.

Bojanke

U današnje vrijeme svi govore o stresu i mentalnom zdravlju. Mentalno zdravlje trebalo bi nam biti važno jednako kao i fizičko. Jedan od načina skrbi o mentalnom zdravlju je opuštanje. Učenici osmog razreda vole bojiti, a bojenje raznih bojanki je dobra metoda opuštanja.

Renata Kos

Skip to content